Lakossági ügyfelek
Vállalkozások

Fontos változások 2019.09.14-től

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Sberbank Magyarország Zrt. (továbbiakban: a Bank) a Sberbank Online Banking (Netbank) szolgáltatása, valamint az általa kibocsátott bankkártyákkal végzett online vásárlások során az ún. PSD2 irányelv (az Európai Unió „második pénzforgalmi irányelve”) és az annak részletszabályait tartalmazó, kötelezően alkalmazandó ún. SCA-rendelet szabályozásnak megfelelően 2019. szeptember 14-től alkalmazni fogja az erős ügyfélhitelesítést.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A Sberbank Online Banking (Netbank) bejelentkező felülete kibővül az SMS-ben kapott változó kód mezővel, melynek megadása minden bejelentkezéskor kötelező.

Ezt a kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük.

2019.09.14-től az SMS-re még nem szerződött Ügyfeleink Netbank bejelentkezése korlátozás alá kerül, az átszerződésig.

Online vásárlásokkal kapcsolatos változások:

További biztonsági elemekkel bővül a online vásárlások folyamata is:

  • amennyiben az elfogadó hely képes az erős ügyfélhitelesítés kezelésére, az új folyamatban - a megfelelő képernyőfelületen - be kell gépelnie 6 számjegyű online fizetési jelszavát,
  • valamint a Sberbank által az Ön mobiltelefonjára SMS-ben megküldött egyszer használható kódot.
Hol ismerhetem meg az online fizetési jelszavam?

A 6 számjegyű online fizetési jelszavát a következő helyeken ismerheti meg.
Amennyiben Ön lakossági bankszámla számlatulajdonosa (főkártyabirtokos)
  • a bankszámlaszám 9. karakterétől 14. karakteréig található 6 számjegyű azonosító
    (Pl.: 14101001-12345600-99000000 számlaszám esetén: 123456)
  • bankkártya szerződésén található 6 számjegyű kártyabirtokos ügyfélszám.
Amennyiben Ön lakossági társkártyabirtokos vagy vállalati kártyabirtokos:
  • bankkártya szerződésén található 6 számjegyű kártyabirtokos ügyfélszám.

Sberbank Online Banking (Netbank) felhasználó vagyok. Mit kell tennem ehhez?

A felületre való bejelentkezés után egy felugró ablakban - amennyiben Ön jogosult rá - rövid folyamattal átszerződhet az SMS Tokenre. Amennyiben Ön nem jogosult az online átszerződésre kérjük, keresse fel bankfiójaink egyikét.
Sberbank ügyfél vagyok, de nincs SMS Tokenem és nem jelentettem be mobiltelefonszámot a bankban. Mit kell tennem?

Ebben az esetben kérjük, forduljon ügyfélreferenséhez, vagy keresse fel bankfiókjaink egyikét.

Kiegészítő információk:

A Sberbank Online Banking (Netbank) felületén jelenleg használt ú.n. Hard Token önálló aláírófunkciója megszűnik. A tranzakciók aláírásának fő eszköze az SMS Token (változó) kód lesz, amit a Bank az Ügyféllel kötött szerződésben megadott telefonszámra küld meg.
Az SMS Token alapértelmezett limitje lakossági felhasználó esetén 2 millió HUF, mikrovállalati és vállalati ügyfelek esetén 10 millió HUF. Ettől eltérni szerződésben lehetséges.
Az SMS Token limitjét meghaladó összegű megbízás esetén az SMS Token és a Hard Token együttes használata szükséges, az ügyfél- vagy számlalimit mértékéig.
A Token kód mellett minden tranzakciót a bejelentkezéshez is használt jelszó újbóli megadásával együtt lehetséges jóváhagyni.

Bővebb tájékoztatásért kérjük, írjon az info@sberbank.hu email címre.

Tisztelettel:
Sberbank Magyarország Zrt.