Lakossági ügyfelek
Vállalkozások

Tisztelt Ügyfeleink!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy megkezdtük a Sberbank Mobilbank frissítését, amelyet több lépésben fogunk végrehajtani. Első lépésben 2020 december folyamán bevezetésre kerül bankunkban a biometrikus azonosítás. A korábban használt SMS-ben küldött egyszer használatos jelszó és állandó jelszó kombináció helyett biometrikus azonosítással (ujjlenyomat és Face ID) vagy MPIN kóddal (6 számjegyű kód) és az Ön által birtokolt mobileszköz használatával azonosítjuk Önt a belépéskor, illetve az átutalás folyamatában.

Az alkalmazás frissítése vagy telepítése utáni első indításkor Önnek regisztrálnia kell, melynek során a belépési adatai megadása után beállíthatja egyedi MPIN azonosítóját, illetve a biometrikus azonosítást, amennyiben az Ön készüléke támogatja azt.

Az új azonosítás bevezetésével a Mobilbank alkalmazást mindenképpen szükséges frissíteni.

Google Play áruház – Sberbank Mobilbank


App Store – Sberbank Mobilbank

Mit jelent ez a gyakorlatban?


Amennyiben rendelkezik Sberbank Mobilbank alkalmazással, szükséges frissítenie az alkalmazásboltokban (Apple, Google), hogy használni tudja az új funkciókat.

A frissítést követően az első belépésnél a regisztrációs folyamat részeként a rendszer kérni fogja, hogy hozzon létre egy 6 számjegyű kódot.

Fontos, hogy a regisztrációt követően (ha nem alkalmazza a biometrikus azonosítást) csak az Ön által megadott MPIN kóddal tud bejelentkezni az alkalmazásba!

Regisztrációs folyamat:


Az MPIN sikeres megadását követően lehetősége van kiválasztani, hogy a Mobilbank belépésnél és az abban kezdeményezett tranzakcióknál az MPIN kódot használja vagy a biometrikus azonosítást
  • Amennyiben a mobileszköz rendelkezik biometrikus azonosítás funkcionalitással, illetve ez a funkció be is van kapcsolva az eszközön, akkor a regisztráció során lehetősége van ezt a funkciót bekapcsolnia.
  • Ha a mobileszköz rendelkezik biometrikus azonosítással, bármikor módosíthatja (bekapcsolhatja/ kikapcsolhatja) a biometrikus azonosítás lehetőségét a Mobilbankban, a Beállítások menüpont alatt.

Mit tehetek, ha elfelejtem az MPIN kódom?
Abban az esetben, ha nem emlékszik a kódra a Beállítások menüpont alatt az Alaphelyzetbe állítás gomb használatával a regisztráció törlésre kerül, majd ezt követően újra kell regisztrálnia az alkalmazásban.

Mi történik, ha többször hibásan adom meg az MPIN kódom?
Öt elrontott (MPIN) kód után az alkalmazás automatikusan törli a regisztrációs adatokat és Önnek újra kell regisztrálnia az alkalmazásban.  

Online fizetések jóváhagyása

Az erős-ügyfélhitelesítés részeként bevezetett biometrikus azonosítást januártól már online kártyás fizetéseinek jóváhagyására is használhatja. Az SMS kód és Online fizetési jelszó helyett ujjlenyomat és Face ID alapú ügyfélhitelesítés használatával kényelmesebben fogja tudni jóváhagyni az online felületeken történő bankkártyás fizetéseket. Az online vásárlás folyamatáról részletes leírást talál a honlapunkon: Online fizetés

 
Mit jelent ez a gyakorlatban?

Amikor online felületen (interneten) történő bankkártyás vásárlást végez a vásárlás véglegesítéséhez (hitelesítéséhez) a bankkártya adatok (bankkártya birtokos neve, bankkártya száma, lejárata, CVV száma) megadása mellett erős ügyfélhitelesítésre is szükség lehet.
Erős ügyfélhitelesítés a következő módokon hajtható végre:

  1. Amennyiben rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel a bankkártya birtokosának számláihoz kapcsolódóan, továbbá e Netbank felhasználói hozzáférése regisztrálva van a Mobilbank alkalmazásban legalább egy mobileszközön (aktív státuszú regisztrációval), akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítését (jóváhagyás vagy esetlegesen elutasítás) a Mobilbankon hajthatja végre.
  2. Abban az esetben, ha NEM rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel vagy NINCS Mobilbank alkalmazásban aktív státuszú Netbank felhasználói regisztrációja a bankkártya birtokosának számláihoz kapcsolódóan, akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítéséhez (jóváhagyásához) a megjelenő képernyőn meg kell adnia az online fizetési jelszavát (ez egy állandó jelszó, amit Önnek tudnia kell, az ügyfél száma vagy amennyiben megváltoztatta a Netbankban, az ott megadott jelszó) és egy SMS-ben kapott kódot. Ezt az SMS kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük el.


Online vásárlás biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es jóváhagyása
Amennyiben rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel a bankkártya birtokosának (természetes személy) számláihoz kapcsolódóan, továbbá e Netbank felhasználói hozzáférés regisztrálva van a Mobilbank alkalmazásban legalább egy mobileszközön (aktív státuszú regisztrációval), akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítését (jóváhagyás vagy esetlegesen elutasítás) a Mobilbankon hajthatja végre a következők szerint:
Miután megadta a bankkártya adatait és rákattintott a „Jóváhagyás” gombra a következő képernyő jelenik meg:

 

E mellett egy üzenet kerül kiküldésre arra a mobilkészülék(ek)re, mely(ek)re a vonatkozó Netbank felhasználója regisztrálva van (aktív státusszal):

 

Az üzenetet megnyitva egy biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-nel történő azonosítás szükséges a tovább lépéshez.
Sikeres azonosítást követően megjelennek az online vásárlás főbb adatai egy „Jóváhagyás”, illetve „Elutasítás” gombbal.

 

Mindkét esetben (jóváhagyás vagy elutasítás) egy újabb biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es azonosítás szükséges a vásárlás véglegesítéséhez, hitelesítéséhez.
A vásárlás Mobilbank oldali hitelesítése („Jóváhagyás” vagy „Elutasítás”) után a webes felületen megjelenik a vásárlás véglegesítésének eredménye. Jóváhagyást követően az alábbi üzenet jelenik meg az alkalmazásban.

 
Ezt követően a böngésző visszanavigál a vásárlás oldalára.

Mit tehetek, ha nem kapom meg az üzenetet?

  1.  Amennyiben a Mobilbank alkalmazásba aktuálisan be van jelentkezve, akkor az „Online vásárlások” menüpont alatt érheti el a vásárlás összefoglaló képernyőjét. A vásárlás hitelesítésének további folyamata a fentiek szerint hajtható végre.
  2.  Amennyiben a Mobilbank alkalmazás nincs elindítva mobileszközén, akkor annak elindítása szükséges a hitelesítés végrehajtásához. A megjelenő kezdőoldalon az „Online vásárlások” menüpont alatt érheti el a vásárlás összefoglaló képernyőjét egy sikeres biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es azonosítást követően. A vásárlás hitelesítésének további folyamata a fentiek szerint hajtható végre.


Sikertelen lett a biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-nel történő azonosítás, mit tehetek ilyenkor?
Amennyiben kizárta a Mobilbank alkalmazás kizárta a Netbank felhasználói hozzáférését

  1. de más mobileszközön is regisztrálva van a Netbank felhasználói hozzáférése, akkor a vásárlás hitelesítését azon az eszközön is végrehajthatja a hitelesítés indítását követő 5 percen belül a fentiek szerint vagy 
  2. amennyiben a vonatkozó Netbank felhasználói hozzáférése nincs más mobileszközre is regisztrálva, akkor a bankkártyás fizetés megismétlésével a jelszó és SMS-ben kapott kód kód megadásával tudja véglegesíteni vásárlását, illetve a Netbank felhasználói hozzáférésének a Mobilbank oldalon történt ismételt regisztrációját követően még lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek alapján.

Abban az esetben, ha a Mobilbank alkalmazás nem zárta ki Netbank felhasználói hozzáférését, de nem tudja az azonosítást végrehajtani pl. lemerült a mobileszköz, valamilyen egyéb technikai probléma merült fel:

  1. Ha más mobileszközön is regisztrálva van a Netbank felhasználói hozzáférése, akkor a vásárlás hitelesítését azon az eszközön is végrehajthatja a hitelesítés indítását követő 5 percen belül a fentiek szerint.
  2. Ha a vonatkozó Netbank felhasználói hozzáférése nincs más mobileszközre is regisztrálva
    • a Netbank felhasználói hozzáférés más mobileszközre történő regisztrálását követően lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek szerint.
    • a mobileszköz kellő feltöltését követően lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni, illetve újraindítani az online vásárlás fizetési folyamatát, hogy a Mobilbank alkalmazásban hitelesíteni tudja azt.
    • a Mobilbank kezdőoldalán lévő „Beállítások” menüpont alatt elérhető „Alaphelyzetbe állítás”-t futtatásával a hibás regisztráció törölhető.

      Ezt követően a fizetési folyamat megismétlésével a jelszó és az SMS-ben kapott kód megadásával tudja véglegesíteni vásárlását, illetve a Netbank felhasználói hozzáférésének Mobilbank oldalán történt ismételt regisztrációját követően még lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek szerint.