Lakossági ügyfelek
Vállalkozások

Tisztelt Ügyfeleink!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy megkezdtük a Sberbank Mobilbank frissítését, amelyet több lépésben fogunk végrehajtani. Első lépésben 2020 december folyamán bevezetésre kerül bankunkban a biometrikus azonosítás. A korábban használt SMS-ben küldött egyszer használatos jelszó és állandó jelszó kombináció helyett biometrikus azonosítással (ujjlenyomat és Face ID) vagy MPIN kóddal (6 számjegyű kód) és az Ön által birtokolt mobileszköz használatával azonosítjuk Önt a belépéskor, illetve az átutalás folyamatában.

Az alkalmazás frissítése vagy telepítése utáni első indításkor Önnek regisztrálnia kell, melynek során a belépési adatai megadása után beállíthatja egyedi MPIN azonosítóját, illetve a biometrikus azonosítást, amennyiben az Ön készüléke támogatja azt.

Az új azonosítás bevezetésével a Mobilbank alkalmazást mindenképpen szükséges frissíteni.

Google Play áruház – Sberbank Mobilbank


App Store – Sberbank Mobilbank

Mit jelent ez a gyakorlatban?


Amennyiben rendelkezik Sberbank Mobilbank alkalmazással, szükséges frissítenie az alkalmazásboltokban (Apple, Google), hogy használni tudja az új funkciókat.

A frissítést követően az első belépésnél a regisztrációs folyamat részeként a rendszer kérni fogja, hogy hozzon létre egy 6 számjegyű kódot.

Fontos, hogy a regisztrációt követően (ha nem alkalmazza a biometrikus azonosítást) csak az Ön által megadott MPIN kóddal tud bejelentkezni az alkalmazásba!

Regisztrációs folyamat:


Az MPIN sikeres megadását követően lehetősége van kiválasztani, hogy a Mobilbank belépésnél és az abban kezdeményezett tranzakcióknál az MPIN kódot használja vagy a biometrikus azonosítást
  • Amennyiben a mobileszköz rendelkezik biometrikus azonosítás funkcionalitással, illetve ez a funkció be is van kapcsolva az eszközön, akkor a regisztráció során lehetősége van ezt a funkciót bekapcsolnia.
  • Ha a mobileszköz rendelkezik biometrikus azonosítással, bármikor módosíthatja (bekapcsolhatja/ kikapcsolhatja) a biometrikus azonosítás lehetőségét a Mobilbankban, a Beállítások menüpont alatt.

Mit tehetek, ha elfelejtem az MPIN kódom?
Abban az esetben, ha nem emlékszik a kódra a Beállítások menüpont alatt az Alaphelyzetbe állítás gomb használatával a regisztráció törlésre kerül, majd ezt követően újra kell regisztrálnia az alkalmazásban.

Mi történik, ha többször hibásan adom meg az MPIN kódom?
Öt elrontott (MPIN) kód után az alkalmazás automatikusan törli a regisztrációs adatokat és Önnek újra kell regisztrálnia az alkalmazásban.  

Online fizetések jóváhagyása

Az erős-ügyfélhitelesítés részeként bevezetett biometrikus azonosítást januártól már online kártyás fizetéseinek jóváhagyására is használhatja. Az SMS kód és Online fizetési jelszó helyett ujjlenyomat és Face ID alapú ügyfélhitelesítés használatával kényelmesebben fogja tudni jóváhagyni az online felületeken történő bankkártyás fizetéseket. Az online vásárlás folyamatáról részletes leírást talál a honlapunkon: Online fizetés