Lakossági ügyfelek
Vállalkozások

Kisokos online kártyás fizetéshez

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Sberbank Magyarország Zrt. (továbbiakban: a Bank) a Sberbank Online Banking (Netbank) szolgáltatása az ún. PSD2 irányelv (az Európai Unió „második pénzforgalmi irányelve”) és az annak részletszabályait tartalmazó, kötelezően alkalmazandó ún. SCA-rendelet szabályozásának megfelelően változik, azaz 2021 február 11-én bevezetésre kerül az erős ügyfélhitelesítés teljesítéséhez az online kártyás vásárlások mobilbank alkalmazáson történő biometrikus / MPIN kóddal történő jóváhagyása. 

 

Erre azért van szükség, hogy biztonságosabbá váljanak az online vásárlások, még abban az esetben is, hogyha ez az online fizetés hosszát pár másodperccel megnöveli. Ezzel a módszerrel a visszaéléseket kívánjuk megakadályozni.
 

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Amikor online felületen (interneten) történő bankkártyás vásárlást végez a vásárlás véglegesítéséhez (hitelesítéséhez) a bankkártya adatok (bankkártya birtokos neve, bankkártya száma, lejárata, CVV száma) megadása mellett erős ügyfélhitelesítésre is szükség lehet.
Erős ügyfélhitelesítés a következő módokon hajtható végre:

  1. Amennyiben rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel a bankkártya birtokosának számláihoz kapcsolódóan, továbbá e Netbank felhasználói hozzáférése regisztrálva van a Mobilbank alkalmazásban legalább egy mobileszközön (aktív státuszú regisztrációval), akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítését (jóváhagyás vagy esetlegesen elutasítás) a Mobilbankon hajthatja végre.
  2. Abban az esetben, ha NEM rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel vagy NINCS Mobilbank alkalmazásban aktív státuszú Netbank felhasználói regisztrációja a bankkártya birtokosának számláihoz kapcsolódóan, akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítéséhez (jóváhagyásához) a megjelenő képernyőn meg kell adnia az online fizetési jelszavát (ez egy állandó jelszó, amit Önnek tudnia kell, az ügyfél száma vagy amennyiben megváltoztatta a Netbankban, az ott megadott jelszó) és egy SMS-ben kapott kódot. Ezt az SMS kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük el.


Online vásárlás biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es jóváhagyása
Amennyiben rendelkezik Netbank felhasználói hozzáféréssel a bankkártya birtokosának (természetes személy) számláihoz kapcsolódóan, továbbá e Netbank felhasználói hozzáférés regisztrálva van a Mobilbank alkalmazásban legalább egy mobileszközön (aktív státuszú regisztrációval), akkor az online felületen indított bankkártyás vásárlás véglegesítését (jóváhagyás vagy esetlegesen elutasítás) a Mobilbankon hajthatja végre a következők szerint:
Miután megadta a bankkártya adatait és rákattintott a „Jóváhagyás” gombra a következő képernyő jelenik meg:

 

E mellett egy üzenet kerül kiküldésre arra a mobilkészülék(ek)re, mely(ek)re a vonatkozó Netbank felhasználója regisztrálva van (aktív státusszal):

 

Az üzenetet megnyitva egy biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-nel történő azonosítás szükséges a tovább lépéshez.
Sikeres azonosítást követően megjelennek az online vásárlás főbb adatai egy „Jóváhagyás”, illetve „Elutasítás” gombbal.

 

Mindkét esetben (jóváhagyás vagy elutasítás) egy újabb biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es azonosítás szükséges a vásárlás véglegesítéséhez, hitelesítéséhez.
A vásárlás Mobilbank oldali hitelesítése („Jóváhagyás” vagy „Elutasítás”) után a webes felületen „Folytatás” gombra kattintás szükséges, melyet követően megjelenik a vásárlás véglegesítésének eredménye.

 
Ezt követően a böngésző visszanavigál a vásárlás oldalára.

Mit tehetek, ha nem kapom meg az üzenetet?

  1.  Amennyiben a Mobilbank alkalmazásba aktuálisan be van jelentkezve, akkor az „Online vásárlások” menüpont alatt érheti el a vásárlás összefoglaló képernyőjét. A vásárlás hitelesítésének további folyamata a fentiek szerint hajtható végre.
  2.  Amennyiben a Mobilbank alkalmazás nincs elindítva mobileszközén, akkor annak elindítása szükséges a hitelesítés végrehajtásához. A megjelenő kezdőoldalon az „Online vásárlások” menüpont alatt érheti el a vásárlás összefoglaló képernyőjét egy sikeres biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-es azonosítást követően. A vásárlás hitelesítésének további folyamata a fentiek szerint hajtható végre.

 

Sikertelen lett a biometrikus (ujjlenyomat vagy Face ID), illetve MPIN-nel történő azonosítás, mit tehetek ilyenkor?
Amennyiben kizárta a Mobilbank alkalmazás kizárta a Netbank felhasználói hozzáférését

  1. de más mobileszközön is regisztrálva van a Netbank felhasználói hozzáférése, akkor a vásárlás hitelesítését azon az eszközön is végrehajthatja a hitelesítés indítását követő 5 percen belül a fentiek szerint vagy 
  2. amennyiben a vonatkozó Netbank felhasználói hozzáférése nincs más mobileszközre is regisztrálva, akkor a bankkártyás fizetés megismétlésével a jelszó és SMS-ben kapott kód kód megadásával tudja véglegesíteni vásárlását, illetve a Netbank felhasználói hozzáférésének a Mobilbank oldalon történt ismételt regisztrációját követően még lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek alapján.

Abban az esetben, ha a Mobilbank alkalmazás nem zárta ki Netbank felhasználói hozzáférését, de nem tudja az azonosítást végrehajtani pl. lemerült a mobileszköz, valamilyen egyéb technikai probléma merült fel:

  1. Ha más mobileszközön is regisztrálva van a Netbank felhasználói hozzáférése, akkor a vásárlás hitelesítését azon az eszközön is végrehajthatja a hitelesítés indítását követő 5 percen belül a fentiek szerint.
  2. Ha a vonatkozó Netbank felhasználói hozzáférése nincs más mobileszközre is regisztrálva
    • a Netbank felhasználói hozzáférés más mobileszközre történő regisztrálását követően lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek szerint.
    • a mobileszköz kellő feltöltését követően lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni, illetve újraindítani az online vásárlás fizetési folyamatát, hogy a Mobilbank alkalmazásban hitelesíteni tudja azt.
    • a Mobilbank kezdőoldalán lévő „Beállítások” menüpont alatt elérhető „Alaphelyzetbe állítás”-t futtatásával a hibás regisztráció törölhető.

      Ezt követően a fizetési folyamat megismétlésével a jelszó és az SMS-ben kapott kód megadásával tudja véglegesíteni vásárlását, illetve a Netbank felhasználói hozzáférésének Mobilbank oldalán történt ismételt regisztrációját követően még lehetősége van a már elindított hitelesítést 5 percen belül jóváhagyni a Mobilbank alkalmazásban a fentiek szerint.



Amikor online felületen (interneten) kártyás vásárlást végez, és az elfogadó hely (pl.webáruház) képes az erős ügyfélhitelesítésre (nem csak a kártya adatait számát, lejáratát, CVV kódját kéri, hanem további „online fizetési jelszót” és SMS kódot is), akkor a véglegesítést megelőzően a megfelelő képernyőn meg kell adnia az online fizetési jelszavát (ez egy állandó jelszó, amit Önnek tudnia kell, az ügyfél száma vagy amennyiben megváltoztatta a Netbankban az ott megadott jelszó) és egy SMS-ben kapott kódot. Ezt az SMS kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük.

 Vásárlás folyamata:

Ezután nyomjon rá a Jóváhagyás gombra.

A következő felugró ablakon a „Sberbank online fizetési jelszó” mezőbe írja be az állandó online fizetési jelszavát (ez egy állandó jelszó, amit Önnek kell tudnia). Alapértelmezetten az ügyfél száma  a jelszava, vagy amennyiben megváltoztatta a netbankban, akkor az ott megadott jelszó.

 

Miután beírta a jelszót, nyomjon rá a Jóváhagyás gombra.

A megadott telefonszámra kap egy SMS-t:

A következő képernyőn írja be az SMS-ben kapott egyszerhasználatos kódot.

Miután beírta a kódot, nyomjon rá a Jóváhagyás gombra.

Kérjük ellenőrizze a web áruházban, a fizetés sikerességét.

Sberbank Online Banking (Netbank) felhasználó vagyok. Mit kell tennem?

Automatikusan beállításra került az SMS kód küldése és az online fizetési jelszava. Mindössze arra kell figyelnie, hogy online vásárlás esetén legyen a közelében a mobiltelefonja, és tudja az ügyfélszámát, vagy be tudjon lépni a netbankba, és meg tudja változtatni az online fizetési jelszavát.

Mi az alapértelmezett online fizetési jelszavam?

 

Amennyiben ön a főkártya birtokos:

A számlaszámát az ügyfélszámát a számlaszámából tudja meghatározni, melyet a netbank felületen és a kivonaton is megtalál:

141xxxxx – XXXXXXxx-xxxxxxxx.

A bankszámlaszámának 9-14. karaktere.

 Amennyiben Ön társkártya birtokos:

A kártya igénylésekor kötött szerződésen találja meg az ügyfélszámát.

 

Mit tehetek, hogyha nem tudom az online fizetési jelszavam?

  • Ha rendelkezik Netbankkal, akkor lépjen be és a Kártyakarbantartás menüpont alatt változtassa meg az online fizetési jelszavát. Ehhez a módosításhoz nem kell tudnia az előző jelszavát, tehát ha nem tudja az ügyfélszámát, de rendelkezik netbankkal, akkor is meg tudja változtatni
  • Amennyiben nem rendelkezik Netbankkal, és nem tudja, hogy mi az online fizetési jelszava, ennek megismeréséhez kérjük, hívja fel Call Centerünket (+36-1-5-57-58-59) vagy keresse fel személyesen fiókjaink egyikét, ahol bővebb tájékoztatást tudnak Önnek nyújtani munkatársaink

Hogyan tudom megváltoztatni az online fizetési jelszavam?


Lépjen be a Netbankba.

Kattintson a „kártya karbantartás” menüpontra. (Képen: 1)

A „jelszó megváltoztatása” részt töltse ki. (Képen: 2) Találjon ki egy új jelszót, amely hosszúsága 8-16 karakter. A jelszó tartalmazhat számokat, illetve az angol ABC betűit. Ezt követően erősítse meg, vagyis írja be ugyanezt a jelszót.

Nyomja meg az „SMS küldés” gombot.

Ezt követően megjelenik két új mező. Az „SMS kód” mezőbe írja be az SMS-ben kapott jelszót. A második mezőbe pedig a netbank bejelentkezéshez használt jelszavát.

 

Hogyan tudom megváltoztatni a telefonszámot, amelyre online vásárlás esetén kapom a kódot?

 

Lépjen be a Netbankba.

Kattintson a „kártya karbantartás” menüpontra. (Képen: 1)

A „telefonszám megváltoztatása” részt töltse ki. (Képen: 2)

Nyomja meg az SMS küldés gombot.

Ezt követően megjelenik két új mező. Az „SMS kód” mezőbe írja be az SMS-ben kapott jelszót. A második mezőbe pedig a netbank bejelentkezéshez használt jelszavát.
 

Mit tehetek, hogyha nem kapom meg az SMS-t?

  • Ha van netbankja, a kártyakarbantartás menüpont alatt változtassa meg az online fizetési telefonszámát arra a számra, amelyre az SMS üzenetet várja.
  • Ha nincs netbankja, kérje ügyintézőnk segítségét telefonon vagy személyesen a bankfiókokban.

 

Elrontottam az online fizetési jelszót és/vagy az SMS kódot. Mit tehetek?

Nézze meg, hogy biztosan jó kódokat írt-e be. 5 alkalommal próbálkozhat, ezt követően egy órára letiltja a rendszer.

 

Többször elrontottam az online fizetési jelszót, és blokkoltam magam, mit tehetek ilyenkor?

Ebben az esetben egy óra után automatikusan megszűnik a blokkolás. Ez a blokkolás, csak az online kártyás fizetésekre vonatkozik. Közben ATM-ből tud készpénzt felvenni, illetve a POS termináloknál is tud kártyával fizetni.

Amennyiben nem tud egy órát várni, kérjük lépjen be a netbankjába, és a „kártya karbantartás” menüpont alatt változtassa meg az online fizetési jelszavát.

Amennyiben nincsen netbankja, kérjük, várjon egy órát.

 

Vannak olyan weboldalak, ahol nem kér kétfaktoros hitelesítést. Vásárolhatok itt is biztonságosan?

Ez a weboldalt működtető kereskedőtől függ, hogy milyen hitelesítést vár el a vásárláskor. Kereskedők vagy webshopok fokozatosan állnak át a biztonságosabb hitelesítésre, ezért előfordulhat, hogy nem minden adatot kérnek be. A teljes átállásig az is előfordulhat, hogy egy adott oldalon még egyáltalán nem kérik az online fizetési jelszót, illetve SMS kódot.
 

Biometrikus jóváhagyás bevezetése

Bankunk megkezdte a biológiai tulajdonság (ujjlenyomat és Face ID) alapú ügyfélhitelesítés bevezetését az erős-ügyfélhitelesítés részeként. Az új funkció lehetővé teszi, hogy ügyfeleink okostelefonuk segítségével az SMS kód és Online Fizetési Jelszó együttes használata helyett kényelmesen, biometrikus azonosítójuk segítségével hagyhassák jóvá az online felületeken történő bankkártyás fizetéseiket. Ehhez nem kell mást tenniük, mint letölteni a Sberbank Mobilbank alkalmazást és regisztrálni az alkalmazás használatához. A regisztráció lépéseiről részletes leírást talál honlapunkon: Biometrikus azonosítás



Bővebb tájékoztatásért kérjük, írjon az info@sberbank.hu email címre.

Tisztelettel:
Sberbank Magyarország Zrt.