Lakossági ügyfelek
Vállalkozások

Kisokos online kártyás fizetéshez

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Sberbank Magyarország Zrt. (továbbiakban: a Bank) a Sberbank Online Banking (Netbank) szolgáltatása az ún. PSD2 irányelv (az Európai Unió „második pénzforgalmi irányelve”) és az annak részletszabályait tartalmazó, kötelezően alkalmazandó ún. SCA-rendelet szabályozásnak megfelelően 2020. október 31-től alkalmazni fogja az erős ügyfélhitelesítést online kártyás vásárlások esetén is.

 

Erre azért van szükség, hogy biztonságosabbá váljanak a online vásárlások, még abban az esetben is, hogyha ez az online fizetés hosszát pár másodperccel megnöveli. Ezzel a módszerrel a visszaéléseket kívánjuk megakadályozni.
 

Mit jelent ez a gyakorlatban?


Amikor online felületen kártyás vásárlást végez, és az elfogadó hely képes az erős ügyfélhitelesítésre, akkor a véglegesítést megelőzően a megfelelő képernyőn meg kell adnia az online fizetési jelszavát és egy SMS-ben kapott kódot. Ezt a kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük.

 

Sberbank Online Banking (Netbank) felhasználó vagyok. Mit kell tennem?

Automatikusan beállításra került az SMS kód küldése és az online fizetési jelszava. Mindössze arra kell figyelnie, hogy online vásárlás esetén legyen a közelében a mobiltelefonja, és tudja az ügyfélszámát, vagy be tudjon lépni a netbankba, és meg tudja változtatni az online fizetési jelszavát.

Mi az alapértelmezett online fizetési jelszavam?

 

Az ügyfélszáma, amelyet a szerződésén talál meg.

 

Mit tehetek, hogyha nem tudom az online fizetési jelszavam?

  • Ha rendelkezik Netbankkal, akkor lépjen be és a Kártyakarbantartás menüpont alatt változtassa meg az online fizetési jelszavát.
  • Amennyiben nem rendelkezik Netbankkal, és nem tudja, hogy mi az online fizetési jelszava, ennek megismeréséhez kérjük, hívja fel Call Centerünket (+36-1-5-57-58-59) vagy keresse fel személyesen fiókjaink egyikét, ahol bővebb tájékoztatást tudnak Önnek nyújtani munkatársaink. 

 

Hogyan tudom megváltoztatni az online fizetési jelszavam?


Lépjen be a Netbankba.

Kattintson a „kártya karbantartás” menüpontra. (Képen: 1)

A „jelszó megváltoztatása” részt töltse ki. (Képen: 2) Találjon ki egy új jelszót, amely hosszúsága 8-16 karakter. A jelszó tartalmazhat számokat, illetve az angol ABC betűit. Ezt követően erősítse meg, vagyis írja be ugyanezt a jelszót.

Nyomja meg az „SMS küldés” gombot.

Ezt követően megjelenik két új mező. Az „SMS kód” mezőbe írja be az SMS-ben kapott jelszót. A második mezőbe pedig a netbank bejelentkezéshez használt jelszavát.

 

Hogyan tudom megváltoztatni a telefonszámot, amelyre online vásárlás esetén kapom a kódot?

 

Lépjen be a Netbankba.

Kattintson a „kártya karbantartás” menüpontra. (Képen: 1)

A „telefonszám megváltoztatása” részt töltse ki. (Képen: 2)

Nyomja meg az SMS küldés gombot.

Ezt követően megjelenik két új mező. Az „SMS kód” mezőbe írja be az SMS-ben kapott jelszót. A második mezőbe pedig a netbank bejelentkezéshez használt jelszavát.
 

Mit tehetek, hogyha nem kapom meg az SMS-t?

  • Ha van netbankja, a kártyakarbantartás menüpont alatt változtassa meg az online kártyás fizetési telefonszámát arra a számra, amelyre az SMS üzenetet várja.
  • Ha nincs netbankja, kérje ügyintézőnk segítségét telefonon vagy személyesen a bankfiókokban.

 

Elrontottam az online fizetési jelszót és/vagy az SMS kódot. Mit tehetek?

Nézze meg, hogy biztosan jó kódokat írt-e be. 5 alkalommal próbálkozhat, ezt követően egy órára letiltja a rendszer.

 

Többször elrontottam az online fizetési jelszót, és blokkoltam magam, mit tehetek ilyenkor?

Ebben az esetben egy óra után automatikusan megszűnik a blokkolás. Ez a blokkolás, csak az online kártyás fizetésekre vonatkozik. Közben ATM-ből tud készpénzt felvenni, illetve a POS termináloknál is tud kártyával fizetni.

Amennyiben nem tud egy órát várni, kérjük lépjen be a netbankjába, és a „kártya karbantartás” menüpont alatt változtassa meg az online fizetési jelszavát.

Amennyiben nincsen netbankja, kérjük, várjon egy órát.

 

Vannak olyan weboldalak, ahol nem kér kétfaktoros hitelesítést. Vásárolhatok itt is biztonságosan?

Ez a weboldalt működtető kereskedőtől függ, hogy milyen hitelesítést vár el a vásárláskor. Kereskedők vagy webshopok fokozatosan állnak át a biztonságosabb hitelesítésre, ezért előfordulhat, hogy nem minden adatot kérnek be. A teljes átállásig az is előfordulhat, hogy egy adott oldalon még egyáltalán nem kérik az online fizetési jelszót, illetve SMS kódot.


Bővebb tájékoztatásért kérjük, írjon az info@sberbank.hu email címre.

Tisztelettel:
Sberbank Magyarország Zrt.