Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Sberbank Magyarország Zrt. (továbbiakban: a Bank)
a Sberbank Online Banking (Netbank) szolgáltatása az ún. PSD2 irányelv (az Európai Unió „második pénzforgalmi irányelve”) és az annak részletszabályait tartalmazó, kötelezően alkalmazandó ún. SCA-rendelet szabályozásnak megfelelően
2019. szeptember 14-től alkalmazni fogja az erős ügyfélhitelesítést.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
A Sberbank Online Banking (Netbank) bejelentkező felülete kibővül az SMS-ben kapott változó kód mezővel, melynek megadása minden bejelentkezéskor kötelező.
Ezt a kódot az ügyfél által a Banknak megadott telefonszámra SMS-ben küldjük.
2019.09.14-től az
SMS-re még nem szerződött Ügyfeleink Netbank bejelentkezése korlátozás alá kerül, az átszerződésig.
Sberbank Online Banking (Netbank) felhasználó vagyok. Mit kell tennem ehhez?
A felületre való bejelentkezés után egy felugró ablakban - amennyiben Ön jogosult rá - rövid folyamattal átszerződhet az SMS Tokenre. Amennyiben Ön nem jogosult az online átszerződésre kérjük, keresse fel bankfiójaink egyikét.
Sberbank ügyfél vagyok, de nincs SMS Tokenem és nem jelentettem be mobiltelefonszámot a bankban. Mit kell tennem?
Ebben az esetben kérjük, forduljon ügyfélreferenséhez, vagy keresse fel bankfiókjaink egyikét.
Kiegészítő információk:
A Sberbank Online Banking (Netbank) felületén jelenleg használt ú.n. Hard Token önálló aláírófunkciója megszűnik. A tranzakciók aláírásának fő eszköze az SMS Token (változó) kód lesz, amit a Bank az Ügyféllel kötött szerződésben megadott telefonszámra küld meg.
Az SMS Token alapértelmezett limitje lakossági felhasználó esetén 2 millió HUF, mikrovállalati és vállalati ügyfelek esetén 10 millió HUF. Ettől eltérni szerződésben lehetséges.
Az SMS Token limitjét meghaladó összegű megbízás esetén az SMS Token és a Hard Token együttes használata szükséges, az ügyfél- vagy számlalimit mértékéig.
A Token kód mellett minden tranzakciót a bejelentkezéshez is használt jelszó újbóli megadásával együtt lehetséges jóváhagyni.
2020. szeptember 14-től Online vásárlásokkal kapcsolatos változások:
További biztonsági elemekkel bővül az online vásárlások folyamata is:
- amennyiben az elfogadó hely képes az erős ügyfélhitelesítés kezelésére, az új folyamatban - a megfelelő képernyőfelületen - be kell gépelnie 6 számjegyű online fizetési jelszavát,
- valamint a Sberbank által az Ön mobiltelefonjára SMS-ben megküldött egyszer használható kódot.
Hol ismerhetem meg az online fizetési jelszavam?
Az Online fizetési jelszó megismeréséhez kérjük hívja fel Call Centerünket ( +36-1-5-57-58-59 ) vagy személyesen keresse fel fiókjaink egyikét ahol bővebb tájékoztatást tudnak nyújtani Önnek.
2019.szeptember 14-től változások az egyérintéses fizetésnél.
A 2019. szeptember 14-étől az Ön biztonsága érdekében, az erős ügyfél-hitelesítés szabályai szerint, ha az egymás után PIN kód nélkül végzett tranzakciók összértéke eléri a 150,00 EUR határt, a kártyaelfogadó (POS) terminál PIN-kódot fog kérni Öntől. A számlálás minden PIN kódos tranzakció után újraindul. Az így bevezetett hitelesítéssel, a szabályozó szándéka szerint, csökkenthető az ügyfeleket érő kár egy esetleges kártyalopás esetén.
Abban az esetben, ha a POS-terminál a tranzakció hitelesítésére nem PIN-kódot kér, hanem elutasítja azt, javasoljuk, az ismételt próbálkozás során a chipes hitelesítést válassza az érintő funkció használata helyett, azaz a kártyát a POS terminálba helyezve ismételje meg a vásárlást.
email címre.